Bestilling
Du laver en bestilling ved at
- Sætte varer i kurven
- Gå til siden “Kasse”
- Indtaste dine kundeoplysninger
- Vælge en leveringsmetode
- Skrive en kommentar vedr. leverings- eller afhentningstidspunkt (se “Levering”)
- Indtaste betalingsoplysninger
- Acceptere disse handelsbetingelser samt persondatapolitikken
- Trykke på knappen “Godkend ordre”.
Derefter modtager du en ordrebekræftelse per e-mail.
Varedeklaration
Vi er ikke producent af de produkter, der sælges på vores hjemmeside. Vi forsøger at holde produktoplysningerne på vores websted opdaterede, men producenter kan ændre deres produktoplysninger og derfor kan der være afgivelser mellem informationerne på websiden og på den fysiske deklaration. Faktisk produktemballage og materialer kan indeholde mere og / eller anden information end vist på vores webside. Du skal altid læse etiketterne, advarslerne og instruktionerne, der følger med produktet, inden du bruger det, og ikke kun stole på de oplysninger, der præsenteres på vores webside. Derfor forholder vi os ikke ansvarlige for eventuelle afvigelser.
Mærkningen på den fysiske vare er ikke nødvendigvis på dansk. Ved levering følger der en seddel med, som indeholder alle lovpligtige varedeklarationer på dansk for de købte varer.
Priser og betaling
Alle priser er i danske kroner inklusive moms og afgifter. På nuværende tidspunkt skal der ikke pålægges dansk salgsmoms, da virksomheden ikke er moms-registreret.
Du kan betale med Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro. Din betaling hæves, når vi leverer varen, eller du afhenter varen.
Betalingen håndteres af Revolut Ltd og dets partnere.
Levering og afhentning
Vi leverer med cykel indenfor Aarhus (maks distance 8km). Alternativt kan varerne afhentes på virksomhedens adresse efter aftale.
Pris til levering
Levering koster mellem 19kr og 49kr afhængig af distancen. Grundet tekniske begrænsninger beregnes distancen og prisen på levering på nuværende tidspunkt ikke automatisk og du skal selv vælge en distance, der indeholder den korteste cykelrute fra virksomhedens adresse (Skovvejen 46I, 8000 Aarhus C) til den valgte leveringsadresse.
Ved at vælge en distance betaler du for levering indenfor denne distance. Er den faktiske distance (korteste cykelrute) længere end det, du har betalt for, forbeholder vi os ret til at opkræve differencen ved levering eller annullere handelen.
Afhentning er gratis.
Tidsaftale og leveringstid
Generelt skal der aftales en tid til både levering såvel som afhentning, da vi som udgangspunkt kun afleverer varerne personligt, og der ikke er en fysisk butik med regelmæssige åbningstider.
For at finde en tid der passer dig, beder vi dig om at angive en eller flere fortrukne tidsintervaller i kommentarfeltet ved bestillingen. Efter du har afgivet bestillingen, kontakter vi dig snarest muligt per e-mail, og enten bekræfter et leveringstidspunkt indenfor de intervaller du har angivet, eller forslår et alternativt tidspunkt, som du efterfølgende skal bekræfte.
Du kan ofte regne med levering indenfor ét døgn efter bestilling, ofte også samme dag. Det kan dog ikke garanteres, og i nogle tilfælde kan der gå flere dage. Især ved høj ordrevolumen eller ydre påvirkninger (som vejr, der gør en levering på cykel uhensigtsmæssig), kan det forekomme, at vi kun kan tilbyde et senere leveringstidspunkt eller bliver nødt til at udskyde et aftalt leveringstidspunkt. I disse tilfælde har du muligheden for at annullere handelen. Hvornår vi kan levere til dig afhænger dog også af dine ønsker og muligheder ift. leveringstidspunktet. Du er altid velkommen til at kontakte os før bestillingen og spørge, om din ønskede leveringstid er mulig. Du skal desuden være opmærksom på særlige beskeder der vises på siden vedr. forlænget leveringstid.
Hvis det ikke lykkes at aftale et leverings- eller afhentningstidspunkt, forbeholder vi os retten til at fastsatte et tidspunkt eller annullere handelen.
Levering
Som udgangspunkt forudsætter vi at varen bliver modtaget personligt af en person i dit hushold. Kan vi ikke træffe nogen, forsøger vi at ringe til det telefonnummer, du har oplyst ved bestillingen. Så kan vi f.eks. aftale, at varerne stilles et bestemt sted.
Du kan også allerede ved bestillingen fortælle os i kommentarfeltet, hvad vi skal gøre, hvis vi ikke træffer nogen ved levering.
Når du aftaler med os at varerne skal stilles et sted, er det dit ansvar, at der er fri adgang til dette sted og at det er lovligt at stille varerne der. Når varerne er afleveret på det aftalte sted, overgår ansvaret for varerne til dig. Vi påtager os intet ansvar for tyveri, hærværk eller andre hændelser, der måtte overgå varerne efter levering. Vi kan ikke garantere eller holdes ansvarlig for om leverancen bibeholder sin kvalitet og sit indhold.
Afhentning
Når du ankommer ved virksomhedens adresse for at afhente din bestilling, skal du ringe til det telefonnummer, du blev oplyst på forhånd, eller ringe på dørklokken, hvis dette er aftalt. Så kommer vi ud til dig med varerne. Du skal selv medbringe en egnet opbevaringsmulighed (se “Forpakning og køl”).
Forpakning og køl
Køberen er selv ansvarlig for at sætte varerne på køl umiddelbart efter modtagelse. Der følger ingen køleelementer eller forpakning (udover varernes egen emballage) med. Hvis du afhenter, anbefaler vi, at du medbringer en kølepose med køleelement (især ved længere transporttid).
Gavekort
Gavekort kan købes på vores hjemmeside og indeholder en kode, som giver ret til overførsel af det viste beløb til en brugers kundekonto hos os. Beløbet på en brugers kundekonto kan bruges som betalingsmetode på vores hjemmeside, dog ikke til køb af gavekort.
For at bruge gavekortet skal modtageren oprette en brugerkonto på vores hjemmeside keinost.dk. Derefter skal brugeren sende en e-mail til info@keinost.dk med koden fra gavekortet og e-mail adressen hørende til den brugerkonto, som beløbet skal tilskrives. Når beløbet er tilskrevet, kan balancen på brugerkontoen bruges som betalingsmetode.
Udbetaling af gavekort er kun muligt, når denne ret er en konsekvens af gældende lov. Udbetaling koster 25 kr i gebyr, som trækkes fra det beløb, der skal udbetales. Der kan kun udbetales det beløb, der blev betalt for gavekortet, også hvis gavekortet har et højere værdi.
Rabatkuponer
Rabatkuponer kan indløses i kurven ved at indtaste koden og klik på “Anvend rabatkupon”. Der kan som udgangspunkt kun anvendes én rabatkupon per ordre.
Fortrydelsesret
For levnedsmidler er der ingen fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven.
For alle andre varer yder vi 14 dags fortrydelsesret i henhold til Forbrugeraftaleloven.
Når den vare, du har købt, er omfattet af fortrydelsesretten, har du ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.
Din fortrydelsesret gælder fra det tidspunkt, du har modtaget den vare, du ønsker at fortryde
Reklamation
Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på de modtagede varer, bedes du kontakte os hurtigst muligt og senest 3 dage efter modtagelse per e-mail (hvis muligt som svar på din ordrebekræftelse eller tidligere tråd af beskeder vedr. denne ordre). Du bedes oplyse ordrenummeret og sende billeder af produktet samt emballagen, hvor holdbarhedsdatoen kan ses. Det kan være, at vi vil tage de reklamerede varer samt emballage tilbage til videre undersøgelse. Du bedes derfor ikke kassere de reklamerede varer.